خبرهای داغ:
یادداشت روز/از انتفاضه تا جنگ تن به تن در غزه؛
  فلسطینیان ابتدا با سنگ در برابر اسراییل ایستادند و پس از سالها با شکل گیری جبهه مقاومت، انقلاب سنگ به موشک و سلاح کاربردی مسلح مبدل شد.
کد خبر: ۹۵۸۹۸۸۶
|
۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۳

قزوین_ یادداشت_ رژیم صهیونیستی همواره در صدد تجزیه کشورها و به حاشیه بردن فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام است و بزرگترین پادگان نظامی سلطه گران در منطقه غرب آسیا و تلاقی سه قاره که دارای تنگه های راهبردی و انرژی نفت و گاز است.

 غرب آسیا خاستگاه اولین امپراطورهای دنیا بوده است لذا با داشتن سابقه تاریخی و محدوده جغرافیایی غنی همواره بزرگترین تهدید برای سلطه غربی ها بوده است. ایران، عراق، سوریه، لبنان، یمن در راستای جبهه مقاومت همواره با تهدیدات دایم رژیم صهیونیستی همراه بوده است.

 همه دولت ها دارای ساختار نظامی و ارتش هستند اما اسراییل تنها ارتش دارای دولت است. لذا پس از فروپاشی و تجزیه دولت عثمانی بر سر مستعمرات این امپراطوری دو ژنرال فرانسوی و‌ انگلیسی قرارداد سایس پیکو را منعقد کردند تا کشورهای تازه متولد شده از این امپراطوری تحت قیمومیت فرانسه و انگلیس قرار گیرد.

انگلستان طرح مسئله کشور مستقل یهود را مطرح کرد و اولین بار در سازمان ملل با رای گیری رژیم صهیونیستی متولد شد. سازمان ملل بر خلاف تمام قواعد بین المللی با رای نامشروع و‌عمل نامشروع اسراییل را به عنوان سرزمین یهود به ثبت رساند اما هیچ محدودیتی مرزی برای این رژیم مشخص نکرد. پس از قرارداد ۱۹۴۸ طی قراردادی ۴۸ درصد به اسراییل و ۵۰ درصد به فلسطینیان واگذار شد. در حالی که ۲ درصد زمین ها نیز توسط ملاکان فلسطینی به یهودیان فروخته شد.

ابتدا گروه های تروریستی چهارگانه یهود با عنوان پناهنده وارد شدند و پس از ان با مسلح کردن این تروریست ها توسط انگلستان فرانسه و آمریکا طرح اشغالگری و تعدی به کشورهای عربی شروع شد. با قتل و کشتار فلسطینیان گروه های تروریستی یهود تشکیل دولت صهیونیستی را در دستور کار قراردادند و اولین ارتش دارای دولت شدند.

اسرائیل با اشغال مصر، سوریه، اردن ضربات اساسی به این کشورها زد. فلسطین با از دست دادن ۴۳ درصد خاک خویش برابر قرارداد۱۹۴۸ امروز تنها کمتر از ۷ درصد در اختیار دارد و میلیونها نفر در سراسر دنیا آواره و در بدترین شرایط زندگی می کنند.

جمهوری اسلامی ایران با پیروزی انقلاب اسلامی به پایگاه ضد استعماری و اشغالگری تبدیل شد و بار دیگر با پیام تاریخی امام خمینی روز قدس پایه گذاری شد و فلسطین به مسیله اول جهان اسلام تبدیل شد و برای مقابله با سلطه کری وچپاول این رژیم تشکیل جبهه مقاومت در دستور کار قرار گرفت.

حزب الله لبنان متولد شد و گروه های فلسطینی که با رویکردهای غیر اسلامی در حال نبرد بودند با سرنوشت محکوم به مرگ مواجه شدند. فلسطین با انقلاب ایران جان دوباره گرفت و انقلاب سنگ در برابر اشغالگران به مرحله ای رسید که خستگی و ضعف سران عرب روابط پنهانی با اسراییل را سالها ادامه دادند و هنوز هم در جریان است.

با اخراج اسراییل از جنوب لبنان و شکل گیری سپاه قدس فرمانده بی نظیری جهان اسلام به دنیا معرفی شد که در اقدام نظامی هوشمندانه از طرح خاورمیانه جدید جلوگیری و اولین شکست تاریخی را به اسراییل تحمیل کرد.

 بی شک اگر جمهوری اسلامی سال ۱۳۲۰ شکل گرفته بود اسراییل هرگز شکل نمی گرفت همان گونه که داعش با رویکرد اسراییلی اسلامی در دستور کار سلطه گران و فاتحان جنگ جهانی بود اما جمهوری اسلامی این پروژه عظیم را در مقیاس یک جنگ جهانی مدیریت کرد.

در نبرد با داعش ارتش حوزه مقاومت متحد و منسجم متولد شد و پس از سالها کشورهای اسلامی با عنوان جبهه مقاومت حمله به منافع اسراییل، آمریکا و انگستان به یک امری عادی تبدیل شد و هیمنه شمست ناپذیری انها در هم شکسته شد.

مسیر مقاومت به شهدای قدس ختم می شود. اسراییل روزگاری تمام قدرتهای عربی را به زانو در آورد اما امروز با سیلی محکم جبهه مقاومت همراه است. قدس صدای پای آشنا را می شنود، نغمه سلیمانی و فرمانده بی بدیل خط نبرد و گسستن زنجیر اسارت از قدس را به زودی تجربه می کند.

روز قدس امروز با عملیات هفت اکتبر و طوفان الاقصی تبدیل به مسأله اول جهان شده است و عاملان و بانیان رژیم صهیونیستی را به گوشه رینگ برده است و صدای آزادی قدس با موشک هایی از جنس سجیل از هر زمانی نزدیک تر است.

 

انتهای پیام/۱۰۰۲/

ارسال نظرات
پر بیننده ها